Kaliteli hizmet anlayışıyla çıktıkları yolda kuruldukları günden bugüne dek çalışmalarını hız kesmeden sürdüren Duru Ata Grup, tesis yönetimindeki başarısını kaliteli ve nitelikli personel yapısına bağlıyor. Duru Ata Grup Genel Müdürü Hüseyin Kılınçarslan ile gerçekleştirdiğimiz söyleşide Kılınçarslan, tesis yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususlara değindi.
Mutlu müşteriler oluşturma hedefiyle çıktığınız bu yola başlama hikayenizden bahseder misiniz?
Kurulduğumuz ilk günden bu yana Duru Ata Grup; sektörde kaliteli hizmet, olağanüstü uygulama becerisi ve görülmemiş profesyonellik seviyesiyle anılıyor. Müşterilerimizin aradığı yönetim, güvenlik, avukat, temizlik, peyzaj, teknik hizmet vb. ne olursa olsun, tam anlamıyla memnun kalması için beklentilerinin her zaman üstüne çıkmaya söz veriyoruz. Farklı sektörlerden birçok tesis ve sitede beklenen kalitede ve yasal mevzuata tam uyumlu olarak tüm projeleri yöneten ekibimiz, aldığı her işin hakkını vermektedir.
Sektörde birçok firma var, müşterilerinizin sizi tercih etme sebepleri nelerdir?
Kaliteli ve nitelikli bir personel yapımız var. Sunduğumuz ürün ve hizmetlerle değişimi çok kolay yakalayabiliyor, sakinlerimizle iletişimi anlık sağlayabiliyor ve değişimin gücünü müşterilerimize de hemen yansıtıyoruz.
Tesis yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususlar hangileridir?
Genel kabul görmüş uluslararası ve ulusal tanımlara göre tesis yönetimi, bir tesisin sürdürülebilmesi ve geliştirilmesi için “insan, mekân, teknoloji ve süreçleri” aşamalarını birleştiren, birden fazla disiplini kapsayan, uzmanlık ve deneyim gerektiren bir meslektir.
Her tesis kullanım amacı, tasarımı, yapımı, teknik özellikleri vb. birçok açıdan birbirinden ne kadar farklı olursa olsun, hepsinin 3 ana safhası vardır. Bunlar; tasarım, yapım ve yaşam safhalarıdır. Yaşam safhası aynı zamanda “tesis yönetim” safhasıdır. Bir tesisin her açıdan sağlıklı, verimli, ekonomik ve sorunsuz sürdürülebilmesi için yapım safhası sonrasında entegre tesis yönetimi gerekir. Bazı yatırımcılar, tesis sahipleri, kat malikleri tesislerini kendileri daha iyi ve ekonomik yöneteceğine inandıkları için kendileri yönetmeyi tercih etmektedir. Bazıları ise bu işin başka bir uzmanlık konusu olduğuna inandığı için bu konuda uzman ve profesyonel tesis yönetim firmalarını tercih etmektedir.
Tesis yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları başlıca şu şekilde sıralayabiliriz:
İşletme, bakım, yenileme
Acil durum hazırlığı ve iş sürekliliği
Çevresel yönetim ve sürdürülebilirlik
Kalite; tesis yönetim standartları açısından kalite sağlamak dışında, tesis ile ilgili her türlü kurum ve kuruluşun kalite standartları ile uyumlu ve kalitesinin yüksek olmasını sağlamak
İletişim
Finans ve iş
İnsan faktörleri
Liderlik ve strateji
Proje yönetimi
Emlak ve mülkiyet yönetimi
Teknoloji
Kural ve hukuki düzenlemelere uyum